View Single Post
I likhet med flere andre så er det den senkede takhøyden her på forumet den største faktoren for mindre aktivitet for min del, i gamledager så kunne man i stor grad skrive kommentarer og ha diskusjoner uten å måtte filtrere seg selv. Personlig så likte jeg det, ja, det var ofte mange teite kommentarer osv, men jeg synes det var litt av sjarmen med freak. Jeg har relativt ofte opplevd tråder hvor medlemmer har kommet med innlegg som jeg synes har vært interessante/nyttige, men når jeg på et senere tidspunkt skal gå tilbake for å se på innlegget igjen, så har det blitt slettet.

Når det er sagt, så forstår jeg veldig godt hvor sensureringen kommer ifra, og intensjonen er jo god. Man ønsker å ha et konstruktivt forum ved å rydde opp i alt man anser som søppel. Det som er problemet er at det er vanskelig å definere et skille for hva som er søppel og ikke, og med et titalls moderatorer så vil dette uungåelig føre til at man i noen tilfeller setter for høye krav til hva som er konstruktivt og ikke.

Min personlige mening er at man i større grad kunne ha akseptert poster/tråder som ikke nødvendigvis er konstruktive, så lenge de ikke direkte bryter med noen regler. Grunnen til dette er at når man først har konstruktivitet som en kriterie, så vil det alltid være en subjektiv faktor inne i bildet, noe som vil føre til at mange medlemmer føler seg sensurert.
Sist endret av stepry; 11. februar 2017 kl. 17:51.