Tråd: Thailand
View Single Post
Sitat av Donaukinder Vis innlegg
Upopulær mening dette, men jeg lirer meg av den likevel: jeg tenker at det for det meste er bitre, eldre kvinner som ser ned på menn med kvinner fra Thailand til partner, samt menn som er misunnelige. Men så har du selvsagt den andelen som tenker at kvinnen er kjøpt og betalt, og er imot den typen forhold. Det er for så vidt jeg også, men man kan ikke alltid se hva som er ekte. Ofte (ikke alle!!) er kvinner fra Asia føyelige, feminine, ønsker å ta vare på barn og hjem. De gjør akkurat som mannen sier og trives med det. Mange menn (ikke alle!!) setter nok pris på en slik kone. Da gir det ikke helt mening at norske menn ser ned på andre menn som får seg en slik kone. Og misunnelse og sjalusi kan komme til uttrykk på mange måter.. Deriblant å se nedlatende på de som har det de selv skulle ønske de hadde.

Jeg kommer fra et sted hvor svært mange eldre menn er gift med yngre kvinner fra Thailand. De er tilsynelatende lykkelige, men disse mennene er alkoholikere, ustabile, kom skeivt ut ganske tidlig i livet og har egentlig ikke en dritt på stell. Kvinnene menger seg like med de norske kvinnene og holder seg egentlig for seg selv. De norske kvinnene har mange sterke meninger om disse kvinnene fra Thailand. Jeg skjønner godt at de ikke vil integrere seg eller bli kjent med kvinnene i lokalsamfunnet da.

Kjenner selv ei kvinne på ca. min egen alder, som er sammen med en mann som er over 60 år. Hun er kjempe lykkelig og elsker livet sitt, og hun er kjempe glad i mannen sin. Jeg har aldri møtt ei gladere dame. Men så kommer hun fra et land i Asia hvor hun ble forsøkt giftet bort som 14-åring (hun rømte) og jeg tror hun har opplevd ganske mye grusomt i landet sitt og i barndommen/tenårene. Voks opp i et farlig samfunn og med de dårligste forutsetningene man kan forestille seg. Og hun grep muligheten når hun fikk den til å komme seg bort. Det har hun sagt selv. Og evig takknemlig er hun til sin mann for det. For meg er det helt vanvittig at en så ung, vakker jente kan kysse, ligge med og leve livet sitt sammen med en så mye eldre mann... Men det er nok en type kjærlighet jeg ikke klarer å forstå, men jeg unner henne lykke, og så lenge hun har det bra, så er det jo bare fint. Er fullstendig klar over at ikke alle slike forhold er solskinnshistorier og bare lykke slik som denne. Ja, jeg har virkelig tro på at hun har det bra.

Dette får meg til å tenke at kanskje kvinnene fra f.eks Thailand har et annet syn på hva kjærlighet og parforhold er. Men samtidig er det ingen tvil i at en hvit, norsk mann er en perfekt inngangsbillett til et bedre liv, og om han er snill og grei med henne, så er det jo ikke noe å tape... Men om trådstarter bare ønsker ei søt dame å se på, så er det vinn-vinn for både kvinnen og mannen? Kjærlighet og lykke kan man finne utenfor vårt lands grenser, så..
Vis hele sitatet...
Her har du flere fordommer enn meg. Er ikke kvinne, sjalu eller noen av de andre tingene du beskyldet meg for. Driver å ler litt, da det er litt barnslig å si jeg er en bitter gammel kvinne når jeg setter lys på at kvinner som blir importert fra utenlandet, uten sikkerhetsnett eller noen å rømme fra mannen til, er mer utsatt for mishandling.

Og du sa det selv! Disse kvinne blir for det meste hjemme og skurrer med barn og familie. Dette er underdanig. Og hun dama som var med ham over 60 sa du også selv at hun brukte ham til å rømme, ikke at hun elsket ham. Om han da snur seg og løfter knytternever mot henne, og hun må velge å bli banke u u-land eller bli banke i Norge, så velger hun seff Norge. Men banka blir hun, ingen rømningsveier fra norsk menn.

Men skjønte fra innlegget ditt at du har vokst opp med et helt annet forhold til kvinner fra Norge og Thailand, så forstår vi kommer aldri til å bli enige
Sist endret av Primitivist; 25. oktober 2021 kl. 19:58.