View Single Post
Sitat av Mafakkaz Vis innlegg
Du tenker nok sikkert nå at fy faen for ei egoistisk kjerring som tenker på seg selv når hun er på jobb.
Vis hele sitatet...
Dette er nok et eksempel på at folk ikke tenker sånn om deg som du tror.

Der er absolutt hendelser som trigger meg og gjør vondt verre. Disse tingene har jeg lite kontroll over selv, og må nesten lære meg å takle.
Vis hele sitatet...
Ja, og det er derfor jeg spør litt konkret hva som er reaksjonen din når du blir trigget. Fordi jeg ut fra min erfaring tror det er litt ulike ting som funker om du har en overaktivering som i et angstanfall eller om det er mer en kollaps.

Men du har ting som funker der og da, og så har du det mer langsiktige. Du skriver at du ikke vil ta imot hjelp i en situasjon der tankene dine kobles til en person. Det er veldig forståelig at du føler det når du sliter såpass mye med problematisk skam, det er jo det skam gjør. Det er likevel sånn at motgiften mot skam er aksept, og det får du ikke når du ikke slipper noen til. Jeg tror ikke du kan fikse det utenfor alle relasjoner. En god terapisituasjon er en trygg og veldig avklart relasjon, så jeg tror en terapeut eller terapiform som tar den terapeutiske relasjonen på alvor er det som kan hjelpe deg på sikt. Det er mine fem cent i alle fall.