View Single Post
Trådstarter
357
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Å ha ruskontakten med er lurt

Vær ærlig med han. Han er taushetsplikt. De kan kun si noe om det er fare for ditt liv eller snakk om barn som er i hjem med rus/vold. Umulig å hjelpe deg om du ikke er ærlig.

Behandlings høres sikkert kjipt ut, men har hatt flere av mine beste år i behandling så du kan gå det veldig fint. Spesielt viss du ikke har lyst å ruse deg mer trenger man ofte en reset.

Er desverre svært få unge mennesker som klarer å slutte, men høres ut som om at du er på riktig på vei og har smakt på litt konsekvenser.

Enig at c preparater kan hjelpe deg masse. Det å bytte ut ghb med benzo er jo dumt, men på behandling eller avrusning kan du få det levert ut så du slipper å misbruke det.

Er du veldig fysisk avhengig?

En gang jeg gikk cold turkey av heroin så drakk jeg hardt de første dagene. Var dritings alle timene jeh var våken og ble så full at jeg sovnet. Hadde ikke kunne sove uten lgvarlivredd for å ta piller for å bli avhengig av de.t.

Det var noen tøffe uker, men var i familieselskap på 2. Dag nykter med helt ny svigerfamilie.

Det var ikke gøy, men det styrket meg å bare gjennomføre ting selv om jeg var svært abstinens. Jeg hadde jo drukket en del før den middagen og dro hjemom å drakk underveis.

Sier ikke det er riktig for deg.

Fint å oppdatere her daglig så føler du at du har en forpliktelse til å gjøre deg riktig.

Personlig har jeg aldri klart å slutte med et rusmiddel ved å bruke samme rusmidddl. Da lurer jeg meg selv å tar mer enn jeg burde. Vet det funker for alle.

Han rus kontskten din, er han utdannet innen helse? Er det en sånn nav ruskoordinator som ikke har peiling anbefaler jeg deg å søke deg inn i ARA eller tilsvarende. De har peiling å vet det er flere veier til Rom.

En psykolog fra Ara er ofte litt mer liberal og vil ofte støtte deg i å trappe ned selv om de føler du kan klare det. De er ikke sort/hvitt der, men det finnes jo sånne folk overalt.
Vis hele sitatet...
Har vært svinhekta på kokain og benzo i 2018, så er ikke ny med det å slutte med ting. Snortet 2-3g kokain om dagen hver dag. Spiste i en periode på 4 måneder 1 brett xanax om dag. Sluttet med dette uten hjelp fra noen. Sluttet også med hasj etter flere år. Derfor jeg tror jeg kommer meg igjennom dette også. Har altid sluttet på dagen. Har viljen til å gjennomføre det her, og føler at jeg må gi det et skikkelig forsøk før jeg søker hjelp.