View Single Post
Sitat av Mith Vis innlegg
Ellers så gidder de ikke gå i teknisk detalj rundt en løsning de er låst til, til hver eneste en som kommer å spør og henviser derfor til en standardtekst som forklarer litt vagt hva som er problemet. Videregående skoler har ofte avtaler på både hardware og software som er tatt på fylkesnivå, så det å skulle forklare det til hver eneste elev som ønsker en skreddersydd løsning er ganske mye jobb.

Softwaren skal antageligvis distribueres via SCCM til pcer i domenet, pcen kommer ikke inn i domenet fordi alle pcer som skal inn i domenet må følge visse krav, modellen det her er snakk om er ikke godkjent modell for SCCM-tanking, eller sagt med andre ord, softwaren funker ikke på modeller som ikke er godkjent.
Vis hele sitatet...
Går tredjeåret studiespesialiserende, og vi fikk mail i sommer der det sto at vi fikk velge om vi ønsket bruke egen PC eller kjøpe ut skole-pc og bruke den. Om vi velger å bruke privat-pc så skulle vi bare dra innom IT-avdelingen så ble det ordnet på flekken. Så jeg setter fingeren min på at IT-folka på skolen din ikke gidder eller mangler kompetansen.


Sitat av Fekillix Vis innlegg
Er det noen spesielle retningslinjer skolen har ovenfor oss når det kommer til skolePCer? (Osloskolen)

Vi leverer PCen tilbake hvert år og får en tilfeldig en tilbake når vi kommer tilbake til skolen. Maskinene er fire år gamle. (Jeg går VG2). Jeg synes det blir for dumt å betale full leie når vi får eldre (mishandlede) maskiner med batteritid på 10 minutter og slitasje på alle komponenter.

Alle burde jo tildeles en ny maskin når de begyner på VGS, og beholde den gjennom videregående så de tjener på å behandle de ordentlig.
Vis hele sitatet...
Vi fikk ny PC når vi startet første året, og får også beholde den gjennom sommeren. Kanskje verdt å nevne at jeg bor i Trondheim.
Sist endret av Conflate; 9. september 2015 kl. 13:03.