View Single Post
Nether's Avatar
Trådstarter
610
Sitat av monoxide Vis innlegg
Jeg har brukt melatonin for å skifte døgnrytmen enklere, dette er kjent blandt skiftarbeidere. Ingen hangover, ikke noe kraftig greier og du får det på resept hvis du spør.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Skal sjekke det ut. Takk.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Du Nether, hvor stor studiebelastning har du / hvor mye studiepoeng tar du il.a et semester? Og jobber du tilnærmet/over 50%?

Selv har jeg vært i liknende situasjon - i flere semestre dessverre. For min del var det mye jobbing og studering på *kveldstid* som forskøv døgnrytmen noe helt sinnsykt kronisk. Klarte å disiplinere meg til en normal døgnrytme i jula, noe som føltes veldig godt.

For min del drøyet jeg våketida, sånn at jeg la meg ikke sent på natta men heller tidlig på kvelden samme dag. Spurte det der oppe siden dette opplegget hørtes litt ekstremt ut..

[CENTER]....................
[/CENTER]( må vel også tilføye at jeg sover bra omtrent uansett døgnrytme, MEN: hvis den er sånn forskjøvet flere/mange timer sånn at jeg våkner kl 10 +++ på hverdager, da føler jeg meg groggy i mange timer etterpå. )

( *edit; "Spurte" = det i første setning )



Å? Så lett? Bare å spørre legen da eller?
Vis hele sitatet...
Tar 50 studiepoeng dette semesteret, så er i meste laget. Jobber varierende mengde, fra 30 - 70 %. Får som sagt lest noen timer ila en normal arbeidsdag.

Ja, skiftene mine er ikke ferdig før 8 på mårningen, så er ikke hjemme før halv 9-9. I begynnelsen prøvde jeg å være våken til kveldstid, og så sove til neste morgen, men får samme problem. Våkner etter 3-5 timer og er lys våken, og kollapser senere.
Sist endret av Nether; 12. januar 2015 kl. 17:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.