View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Nolva gjennom kuren vil ikke forhindre mye østradiol. Det er en SERM(selective estrogen receptor modulators) det tar bort effekten av østrogener på visse reseptorer. Østradiol vil hellers ha samme effektene. Det vil ikke senke høyt østradiol slik aromatase-inhibotorer som aromasin og arimidex.
Nolva under kur som gyno prevensjon vet jeg ikke hvor effektivt faktisk er fordi det er vanskeligere å måle, mens AI genereltsett fungerer svært effektivt. Det er vel heller vanligere å ende opp med for lavt østrogen som ikke er foretrekke når det kommer til både gains og helse.
Finnes dog noen tilfeller hvor nolva er å foretrekke framfor AI når det kommer til gyno prevansjon foreksempel ved bruk av dbol som konverterer til et annet og svært potent østrogen kalt estriol.

Ønsker ikke sette opp en plan for deg fordi du ikke har det jeg mener er nødvendig om du skal unngå bivirkninger på østrogen fronten.

Du tar en sjangse nå med gyno. Ettersom du ikke har brukt før så vet du ikke om du er disponert for å få det og skulle du være det, er sjangsen stor for syntomer og operasjon.

Det du gjør nå er greit, synes det var litt tidlig å øke dosen, men gjort er gjort. Ville heller gjort det i uke 6 så du rakk å se hvordan du responderte på dosen du var på ordentlig. Sannheten er at du antagelig kunne fått veldig bra resultater på den dosen som førstegang bruker og når du nå økte dosen så får du ikke så veldig mye mere gains, men langt større sjangse for bivirkninger.
Jeg sier ikke at slike doser som det eller høyere er bortkastet, men ting ser ut til når det kommer til testosteron at det kan føre til dannelse av nye reseptorer brukt over tid, som igjen gjør at kroppen kan dra nytte av mer. samtidig vil bruk over tid nedregulere reseptorene og gjøre at hver enkelt reseptor responderer dårligere på samme menge.
Vis hele sitatet...
Note: Jeg har ikke økt dosen enda, men hadde tenkt å gjøre det i neste uke.
Men da tar jeg heller rådet ditt og holder meg til max 400mg i uken, fordelt på 2 doseringer. Starter og på 40mg Nolva for så å gå ned til 20mg fom uke 3 som du anbefalte lenger oppe i tråden.

Takk for hjelp og synspunkter!