View Single Post
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei!
.....


Spørsmålet er, når er de vanskeligste periodene? Trodde det var verst de første 2-3-4 ukene, skjønner ikke hvorfor jeg skal få suget nå?

Er det vanlig å få dette etter 1,5-2 måneder, og når gir det seg igjen?

Hvor lenge må jeg holde meg før disse tvangstankene og suget blir borte?

Ønsker svar fra dem med erfaring, for jeg er for første gang motivert for en slutt men jeg var ikke helt forberedt på dette...
Vis hele sitatet...
Det tar i gjennomsnitt 66 dager å kvitte seg / endre en vane. Stort sett anbefales minst 90 dager for å være sikker på at man har utformet en ny vane.

Når jeg sluttet å spise kjøtt hadde jeg sug i hvertfall de 4 første månedene, og nesten ett år senere kunne jeg plutselig få lyst på / savne kjøtt. Du må nok bevare deg på at det vil komme sug og da er det bare å være sterk og drikke noe annet i stedet.

Det er kanskje noe mer som ligger bak at du savner / har lyst til å drikke. Er det det sosiale, måten du føler deg på, hvor gøy du har det osv. Dersom du leter litt i deg selv og blir bevisst på dine egne vaner og lyster kan du lettere kontrollere impulsiviteten relatert.

Kan anbefale "The Power of Habits" og "Free Will" som noen innskytere til din egen kontroll over kropp og sinn.