View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ut i fra det du beskriver kunne dette like gjerne vært meg. Historiene våre er nærmest helt identiske både med tanke på alder, mengder alkohol osv. Har selv drukket for mye i ca 10 år, og fra ca 2015 til 2019 har jeg vel ikke hatt en eneste periode på mer enn 3-4 dager uten alkohol.

1 januar 2019 bestemte jeg meg for å ta en hvit måned. Jeg var veldig bekymret for abstinenser så hadde en flaske whiskey stående hvis det skulle bli for ille. Men utrolig nok så gikk dette veldig enkelt. Og etter den første uka med litt ubehag, så følte jeg meg helt fantastisk denne måneden. Både fysisk og psykisk ble alt bedre for hver dag. Gikk ned flere kilo, så mye friskere ut, og følte meg ikke minst frisk og opplagt. Hjernen prøvde å lure meg noen ganger som du beskriver, men da tok jeg meg litt mat, gikk en tur eller liknende så gikk det fort over.

2 februar endte jeg opp med å «feire»den hvite måneden med noen øl, og dermed var det pån igjen. Siden har jeg drukket hver dag. Det som nå motiverer meg til å slutte med med drikkingen er hvor bra jeg følte meg i januar.

Så mitt tips må være å kjenne etter hvor bra du har det nå, både fysisk og psykisk, i forhold til når du drikker. En annen positiv ting er hvor enormt mye penger man sparer, som man kan bruke på andre ting. Slike ting kan også være greit å tenke på når hjernen prøver å lure deg. Lykke til