View Single Post
Du tenker at en "psykisk syk narkoman" bør få kjøpe og eie våpen eller våpenlignende gjenstander? Jeg må si jeg tenker snuten gjør en glimrende innsats når det kommer til akkurat denne tråden. Tenk hva som ville blitt fokuset om kameraten til ts kanskje i rusutløst psykose dreper noen med harpun og kniv og etterpå utfører et par væpnede ran med en pistollignende paint gun for å skaffe getaway cash? Det ville blitt et sirkus uten like, og etterlatte og pårørende ville gått hardt ut i media og kritisert snuten for å ikke følge opp og ikke beslaglegge våpensamlingen.

Vi vet jo ikke om noe slikt ever vil skje med kameraten til ts, men han har alt narkotika på rullebladet og ble tatt i byen med paint gun, samtykket til inndragelse og destruksjon. At snuten følger opp saken betyr jo at de faktisk gjør jobben sin.

Jeg tenker det er endel detaljer som er utelatt av ts. Hvor var den paint gun pistolen når de ble stoppa av snuten? Og når på døgnet ble de stoppa. Hvor ble de stoppa? Hadde paint gun ligget i en sekk i bagasjerommet eller i en sekk på ryggen sammen med annet paint gun utstyr og det var helt tydelig for snuten at de som ble stoppet faktisk var på tur på øving på en bane i skauen så kan det godt tenkes de ville fått lov til å fortsette uten at det ble noen sak av det. Vi vet ikke alt av detaljer og kan kun spekulere. Men utifra hva som er delt av detaljer så tenker jeg snuten gjorde jobben sin og det på en god måten.

Utfallet ble nok slik det ble både pga den historikken de hadde på fyren, at han har vært involvert med knark, og kanskje også det som skjedde når fyren ble stoppet også gjorde at de valgte å følge opp. Virket fyren stressa, dårlig forklaring på hvorfor han gikk med paint gun? Skjedde det på et merkelig tidspunkt, eller på et litt suspekt sted kanskje?
Sist endret av random67489; 22. november 2018 kl. 17:28.