View Single Post
Sitat av Pentiax Vis innlegg
Å gå på kurs er en ting for der leser du og høster informasjon. En ting kan jeg si, det er at psykologer flest aldri har slike personer til behandling - nettopp fordi sånne aldri er villig til å oppsøke hjelp fordi de aldri vil ha innsikt til å innse sine problemer. Jada du har ret i at det finnes mildere former for borderline, men det er ikke de som utgjør mest skade på andre. Du kan lese så mange bøker og studere så mye du vil, men det kan ikke måles opp mot det man har opplevd og blitt utsatt for selv.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært utsatt for dem også. Pointet med denne tråden er ikke å så masse MRAkonspirasjonsopplegg i hodet på TS. Det er ikke sikkert det nødvendigvis er BPD det er snakk om.
Du har en måte å argumentere på som tilsier at uansett hva slags erfaring og kunnskap, både faglig og personlig, andre måtte ha spiller det ingen rolle fordi "det finnes monstre der ute som ikke vil behandles".
Det gjør det for så vidt, men det er i så fall ikke til hjelp for folk med BPD som vil gjøre noe med situasjonen sin eller for TS sin situasjon (hvis det i det hele tatt er BPD som er greia).
Sånn sett kan vi vel bare legge den ballen død.

Jeg er dog helt enig med deg i at det er viktig å ha et "apparat" for å snuse ut potensielt farlige folk mtp egen omgangskrets og spesielt med tanke på barn og andre nære relasjoner.
Sist endret av Våtfisk; 2. november 2018 kl. 16:28.