View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Ville ikke nærmeste pårørende være familie? Det er bar kjæresten det er snakk om, ikke søsteren eller moren. Hva mener du med en pillar? En støtte? Hva får deg til å tro at jeg har noe mer svekket empati som du sier enn TS? Jeg ser virkelig ikke sammenhengen.
Vis hele sitatet...
Det virker som du ikke fatter at empati og følelser utvides og gjelder andre mennesker enn familie, det er som om du vet at man skal være glad i familie, men ikkje skjønner at man utvikler minst like mye kjærlighet og beskyttelsesfølelse for en kjæreste som familien sin.

Sitat av Ambryo Vis innlegg

Er forskjellen så stor? Alt starter med en tanke, eller hva? Du sier du har mistet respekten for mennesker, er du da ikke like empatiløs som meg? Hvor mye dritt tror du faktisk at du har sett av det fullkomne bildet? Jeg tror jeg kunne tålt det meste negative du hadde kunne si om menneskeheten. Du motsier deg selv hele tiden, du prøver å fremstå som prinsen av moral, men tidligvis har du en litt edgy side, synes du i allefall selv.


Jeg har mer følelser for menneskeheten enn noen jeg kjenner, hvilke følelser skulle jeg ha reagert med da? Hadde den jeg vært mest glad i blitt drept rett foran meg ville jeg ikke har sånne psykopatiske tanker om å drepe et annet menneske, det er dette som er helt sjukt for meg, og jeg forstår meg ikke på det. Hadde jeg personlig blitt utsatt for noe lignende, så kanskje jeg hadde hatt tendenser. Men så lenge det ikke rammer meg direkte, hvorfor skulle det vekke slike følelser hos meg? Jeg skjønner virkelig ikke hva som går rundt i topplokket til enkelte her. Kan godt tenkes jeg blir trolla rett rundt bøtta nå, men jeg biter i allefall på.
Vis hele sitatet...
Du sier du ikke har psykopatiske tanker fordi du ikke har voldelige tanker om folk som har gjort familie og nære noe galt.
Og at du kanskje hadde hatt slike tanker hvis noe hadde blitt gjort mot deg.
Dette er nærmest definisjonen på psykopati.
Det er mer logisk å bli vill av raseri hvis noe blir gjort mot dine nærmeste enn hvis noe blir gjort mot deg.
Jeg ville heller at noe skal skje meg, enn mine nærmeste.
Jeg setter dem over meg.

Hvis du ikke evner å fatte dette, så er det noe galt med empatisenteret ditt, og du burde ta deg en tur til en psykiater og få deg selv sjekket.