View Single Post
Jeg har vært veldig aktiv hele mitt liv og det har tatt meg noen år å finne ut av at jeg ikke skal trene om jeg føler meg småsyk. Du kan finne mye info om dette emnet ved å google rundt. Man anbefaler overhodet ikke å trene hardt om man ikke føler seg ok. Det du driver med er tøff trening med høy intensitet og for en som ikke er i veldig god form, så vil du mest sannsynlig trene deg syk ved å trene med for høy intensitet for ofte. Det kan godt være det du føler nå. Våkner du opp en dag med litt sår hals etter å ha trent tøft en periode, så er det direkte dumt å kjøre en tøff økt den dagen. Du burde trene med lavere intensitet oftere enn du trener med høy intensitet. Kroppen trenger å tilpasse seg trening og der er lav intensitet trening viktig. Det du driver med, er litt som å kjøre en formel 1 bil hurtig på en landevei. Hvis veien er ikke er bygget så går det stort set galt når man kjører hurtig.
Du skriver det selv i siste linje. Når man trener bryter man ned musklene og de trenger nok pause før de er sterkere enn hva de var før du trente.
Du kan lese deg opp om trenings intensitet og hvornår man bør trene igjen. FX hvis du trener styrke og du trener rygg og dermed biceps i dag, så skal du vente 2-3 dager avhengig av form og intensitet på den treningen, før du igjen trener. Venter du for lenge så får du ikke nok fremgang, men trener du uten nok pause så får du heller ikke den fremgangen du vil ha og i verste fall og ofte - blir man skadet evt. syk.
Men deilig å lese at du er motivert å kjører på! Men kjipt hvis det betyr at du blir syk, skadet og evt. mister noe motivasjon.