View Single Post
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Du har valget mellom å være lykkelig eller ulykkelig, og du velger ulykkelig, enkelt og greit fordi du vil vite sannheten? Sterkt. Jeg tror det er bedre å ikke vite alt, så lenge det innebærer at man også er uviten om sin egen uvitenhet.
Men altså, vi snakket vel om å ikke vite hele sannheten. Det er et lite hopp opp til løgn og selvbedrag, synes jeg. Selvbedrag er noe annet enn det jeg mente i hvert fall. Jeg er ikke pro-selvbedrag, for å si det sånn. Jeg er pro lykke.
Du drikker aldri for å glemme, antar jeg, Myoxocephalus.



Hahaha, jeg tenkte akkurat det samme. Kudos for det. Selv om du er på bærtur Hans Høyhet, så må jeg si du ter deg på en veldig kul måte utover i denne tråden.
Vis hele sitatet...


Jeg kan så klart bare svare for meg selv og ikke Myoxocephalus, men oftere enn det motsatte daler han ned fra himmelen og ikke bare tar orda ut av munnen på meg men gjør meg stort sett stum i tillegg, men noe annet enn å godta den hele og fulle sannheten på tross av at det gjør enn ulykkelig oppfatter jeg som intellektuelt uredelig og feigt og aldri så lite egoistisk egentlig. Jeg drikker ikke for å glemme heller, har aldri skjønt meg på det der. Hvis det mot formodning viser seg at alt er skapt av reptiler eller at vi lever i en simulasjon inne i baken på Nils Gunnar Lie så ville jeg føle meg bra lurt om jeg ikke kjente til den fulle og hele sannheten, med ALLE detaljer inkludert. Mitt vitebegjær vil alltid, og da mener jeg alltid overgå mitt ønske om å ha det bra, gitt at det innebærer å vite mindre.

Men ja, helt enig! Skal godt gjøres å være så langt borti natta men bare å fortsette å ture frem, det står det respekt av!