View Single Post
Hei.
Har lest en del i tråden men må innrømme at jeg blir forvirret av alle løsningene (og begrepene)
Setter stor pris på om noen kan guide meg inn på riktig retning for mitt behov.
Har Altibox fra NTE, hjemmesentral ZyXEL P2812ac i huset. Har de nye Huawei Q22 tunere,

Jeg har en utleieleilighet i huset der jeg skal sette opp mulighet for TV og internet. Ønsker selvfølgelig at leieboere ikke skal kunne se mitt nettverk.

Har i dag en Ca5e kabel til leilighet, men kan trekke en til hvis det er god løsning (hvis jeg ikke kan ha TV og Internet på samme kabel).
Regner med jeg må gå til innkjøp av en router for å styre trafikk, og et par switcher. Har ikke noe sterkt ønske om å fjerne Altibox hjemmesentralen (hvis jeg ikke må pga av fremtidig MFG sentral)
Har satt opp noen kriterier, og laget en skisse.

Hvilken løsning bør jeg gå for her?

* Eget nettverk for utleieenhet (ikke kunne se mitt private nettverk). Mulighet for at leieboer kan sette opp eget WiFi.
* Kunne begrenses trafikk for en port (fordele båndbredde)
* Helst ha Internet og TV på samme kabel, men er villig til å trekke ekstra kabel (en for TV, en for Internet) for å unngå for kompleks løsning)
* Kunne ha WiFi mesh på mitt eget nettverk, f.eks Google WiFi Mesh.
* Kunne sette switcher lokalt på kablet Cat6 for å kunne koble opp enheter som er tråbundet
* Fleksibelt nok til å støtte en oppgradering til hjemmesentral til MFG.



https://ibb.co/bwPuYH

Sist endret av Bagos; 1. mars 2018 kl. 21:58. Grunn: Prøver å legge til bilde i post