View Single Post
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Er nokså normalt de med øyne som skjegler (staving?) kan slite med å etablere venner... Rett og slett fordi det er en mental barriere programmert inn i oss som sier at noe er off.

Jeg har ikke direkte noe imot dem som sliter med dette (og jeg får dårlig samvittighet som jeg må motkjempe, men igjen, det er en ukomfortablel aura), men jeg vet at i underbevisstheten min at jeg har mindre initiativ til å oppsøke nye forhold med folk som har betydelig avvik i utsene generelt.

Med det sagt så har jeg faktisk to venner som skjegler, og en annen som bruker må hørselsapparat. Og når barrieren der først er brutt, så tenker man ikke på det lengre.

Jeg begynte heldigvis ikke å bruke briller før jeg var i mine tenår, men er vel mange som små unger som kan huske å bli mobbet og utestengt pga "brilleslange"-kategorisering og kulhetsfaktor?
Vis hele sitatet...
Tenker du på skjeling?
Må si det virker du snakker litt i mot deg selv. at du har venner som skjeler og er helt ok med det, og dømmer folk du ikke kjenner som skjeler? Eller er jeg helt på tur? Skal du dømme folk ut ifra utseende før du blir kjent med dem?... Skjønner jo at noen ikke har kjemi men den der blir for dum.

Foresten, jeg har aldri hatt noe i mot folk som bruker briller. Jeg synes de fleste som bruker briller kler det.