View Single Post
Hvordan "spurte du om den vanlig"? I formålslisten til politiet, som ligger ute på nett, er det såvidt meg bekjent kun mulig å bestille uttømmende i tilfeller som dette. Politiattestsøknadsprosessen er noe streng, og man kan ikke bare bestille slik man vil. Bestilte du på nett, eller?

På en ordinær står ikke forholdet ditt (dersom det var legemiddelloven § 31 du fikk bot for overtredelse av). Ei heller er en ordinær attest tilstrekkelig for intervjuet. For guds skyld; ha attesten og alle supporting documents klare FØR du booker intervju. Det er ingenting i veien for å ha fullført DS160 i dag og booke intervju en annen dag. På den uttømmende attesten står det kun straffebudet du har overtrådt samt straffen du fikk, ikke flere detaljer enn det.

En annen, viktig ting, jeg har glemt å si er at de ber om forelegget du har fått, altså en kopi av det. Har du ikke med dette til intervjuet blir du bedt om å ettersende dette (slik jeg måtte). På forelegget står det, slik du helt sikkert vet, en gjerningsbeskrivelse, i motsetning til på attesten.