View Single Post
Rusmiddler er rusmiddler og ingen er harmløse, og kan ikke dras under samme kam. de du møter igjennom jobben vil alltid være ett fåtall. Og i sammenhelg me akkurat din jobb møter du nok flere av de som sklir ut eller får problemer, en de som holder seg over vannflata.

Noen bruker tid på rusmiddlet som du sier, sitte hjemme i kveld kun for å ta speed, men mange tar også rusmiddler itilleg til gjøremål eller fest. Og jeg tror siste kategori er soleklar majoritet.

Jeg tror ikke man kan dele kaka inærheten av 50%50%, men heller 5%95%. dær 95% av alle som prøver feks hasj ikke kommer til å bli tettstedets sofasliter, som trenger hjelp med å håndtere rusbruken.

Ikke mange som ruser seg, eller prøver rusmiddler, eller de som gjerne tar imot rusmiddler, eller som fast driver med det kaller seg rusbrukere, og iallefall ikke missbrukere. De identifiserer seg heller mot noe annet de holder på med.

at rusmiddlene som er ført på narkotikalista blir brukt er bare å forvente, og ingen rusbrukere tar særlig i betraktning at det er ulovlig i utgangspunktet. dette er jo ett argument mot war on drugs. Forbudsloven kan ikke ta æra for noens fraværende rusbruk sålenge all annen info om rusmiddlet ligger ærlig framme.

og behovet trenger ikke være vanskelig å tilfredsstille, for en vanlig person. Men desværre må noen bli kriminelle for å tilfredsstille sitt bruk. Dette tror jeg er pga utstøtning, og juridiske grunnlag.

feks:hvordan skal petter som er kjent av politiet betale boten etter at de fant spor av amfetamin i en stikkprøve i trafikken? petter synes han blir urettferdig behandlet og fortjener ikke 6000 kroner i bot, han kjørte heller ikke rusa. meg og deg skjerper kanskje forholdene, betaler boten og sørger for å være litt mer varsom. og alt fortsetter som før.
mens petter som ikke har jobb, vet at om han kriter 100g hasj, så er penga i pengboka ikveld.

når du sier "de som driver med dop" så må man igjen skille på stoffer. Noen driver med hasj, kanskje de fleste i norge når det gjelder narkotika, Så er det hasj man snakker om. ta gjerne megselv som ekempel, jeg kan være på fors drikke øl, alle skal på byen, og vi deler en joint me grønt for å komme i toppform. ingen merker noenting, bortsett fra vi som røyka før festen.
og vi driver ikke me dop vi er bare på fylla. Ingen bruker hasj, ingen identifiserer seg med det, eller er narkoman. vi har bare røyka det alikavell.

Så det er sån jeg har sett på det. rusmiddler er overalt, og mange bruker de. bare ikke alle vet hva de skal se etter, men de er hær i vårt sammfun.