View Single Post
Trådstarter
76
Bra med ærlighet og direkthet.

1. Du bor på ett sted så det ikke passer med offentlig transport mtp arbeidstidene dine.

2. Du er ikke villig til å flytte for å få det til å passe, fordi du visstnok bytter jobb såpass ofte at det bare blir for dumt å flytte hver gang
Vis hele sitatet...
Er ikke bare meg det gjelder, og ja, har byttet jobb noen ganger de siste 15 årene, så skulle jeg flyttet hver gang hadde det blitt en del ganger. Bakdelen med å ikke bo i storby som Oslo.

Er det da der du vil jobbe om du har en sånn sjef?
Vis hele sitatet...
Vet jo ikke direkte hvordan sjefen vil reagere, men jeg kan lett erstattes og liker jobben min veldig godt, så vet ikke om jeg vil risikere det. Går jo utover flere om jeg plutselig ikke har en jobb noe mer.

Ettersom du har en kone, kan ikke hun kjøre?
Vis hele sitatet...
Hun jobber turnus - så ja, noen ganger ville det gått. Men har som sagt krav til Førekort kl. B + at jeg disponerte egen bil i jobben, og noen ganger, men ikke ofte, får jeg oppdrag som gjør slik at jeg må ut å kjøre. Ville kanskje gått et par ganger å sagt "å i dag kjørte jeg ikke til jobb" - men skjer det hele tiden har jeg et forklaringsproblem.

Hva med å snakke med jobben å få til litt flex mtp det du sliter med, noen steder går det.
Vis hele sitatet...
Jobbet andre steder der det har vært en mulighet, men her jeg jobber nå blir ikke flexitid brukt. Men er kanskje det letteste å høre om det finnes en slik mulighet.

Har du ingen andre du kan kjøre med?
Vis hele sitatet...
Ingen som kjører den veien ut dit jeg bor, uten at det blir en skikkelig omvei for dem. Har selvsagt ikke spurt, men tenker vel at en gang i blant ville det gått bra, men hele tiden...neppe. Og så er vi tilbake til at jeg skal disponere egen bil på jobben.

Velger du å kjøre er det sannsynlig at noe dritt skjer engang. Og ettersom det var ett krav å ha førerkort i jobben din så hjelper det ikke å miste lappen etterfulgt av fengsel og en arbeidsgiver som må håndtere en ansatt som kjører rundt ulovlig.
Vis hele sitatet...
Ser den. Jeg får eksperimentere mer med bare Melatonin og Seroquel. Har jo nå fått styrker mellom 3 - 5 og 10mg, og alt fra vanlige piller, til hurtigvirkende smeltetabeletter til depot. Kan jo også vurdere å øke dosen Seroquel, til og med jeg egentlig ville kvitte meg med Seroquel. Første test med kun Melatonin og antihistamin gikk i dass (bokstavelig talt). Men får kjøre nye tester med Melatonin depot + Seroquel og så Melatonin hurigvirkende rett før leggetid for innsovning. 3 x 3mg Melatonin rett før sengen virker like effektivt som type Stilnoct/Rivotril/Flunipam/Sobril og alt det andre jeg har gått på i 14 år for innsovning for min del, så det er jo positivt. Nå må jeg bare finne en kombo som varer hele natten.