View Single Post
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ts dobbeltsjekk dette med fastlegen din, .....
Vis hele sitatet...
Har srelvsagt sjekket dette opp med legen min. Han sier at siden jeg går fast på PF (siden snittet er høyere enn 1/dg i løpet av 1 måned) så kan jeg bare bruke en annen type "sove" medisin. Det være seg innsovning eller medisin med antihistamin.
På grunn av PF bruken, må da dosen av en av de to andre typene reduseres med 50% - og det ut i fra de dosene som står på nett. (altså ikke den dosen jeg gikk på før disse nye reglene).

Konsekvensen er at, ja jeg kan få en av typene, f.eks Atarax jeg gikk på før de nye reglene, brukte jeg 100mg per kveld for å få effekt.
De nye reglene sier at jeg max kan ta 15mg i snitt per dag.

Dosen innsovning ble type ta en tabelett, der jeg brukte 2 før, så dele den i 4 eller 6 deler - ergo ingen vits.

PF reglen er også slik at det skal gå 8 timer fra inntak til jeg kjører. Men det pleier stort sett aldri være noe problem.
Våkner jeg med migrene, tar jeg en PF + migrenemedisin når jeg kommer på jobb, og da går det stort sett alltid 8 timer før jeg kjører hjem.

Migrenen er jo en utfordring rundt dette, da lite søvn = Migrene = mer PF bruk. Mens kraftig migrene = søvn/mørkt rom på dagtid = ikke trøtt på kvelden = dårlig søvn = migrene.

Er jeg heldig så får jeg ved å bruke litt medisin fra utlandet i en periode, som gjør slik at jeg får sove bra hver natt, resultere i mindre migrene anfall, som igjen kan bidra til at jeg kanskje kommer under 1 PF per dag, så det heller kun blir ved behov, og da kan jeg ev få f.eks antihistamin på resept igjen.