View Single Post
Sitat av Stingray Vis innlegg
Takk for alle tilbakemeldinger.
Jeg trenger sosial trening, det er jeg klar over.
Det jeg ville få frem var om det er flere som opplever det samme som meg, jeg spurte ikke om tilbakemeldinger på hvordan jeg håndterte situasjonen.

Jeg føler meg ganske sikker på at hvis det var noen andre som spurte, altså noen som ikke er like creepy som meg, ville hun absolutt ikke reagert på samme måte. Derfor tenker jeg at det er min personlighet, min tidligere historikk, og hvordan jeg fremstår (jeg har ADHD og klarer aldri å holde kjeft), medvirket til at det endte på denne måten.

Jeg opplever også at andre helst ønsker at jeg ikke er tilstede i det hele tatt. Nå har jeg bestemt meg for å prøve å holde fullstendig kjeft på fester osv., og vente til noen andre tar initiativet til en samtale.

Så, er det noen andre som opplever det samme, og føler seg som veldig dårlige personer?
Vis hele sitatet...

Hvorfor drar du da på fester?


Jeg har vært innunder BUP/PP Tjenesten frem til en alder av 20. (Diagnose og episoder har ADHD-C) kan ikke huske å ikke hatt en form for psykolog frem til da.

Når jeg bikket 17 så var det på tide å sette fyr på ræva til h*n og fortalte at jeg ville gi det 2 år til til jeg sluttet. Hadde på dette punktet jobbet mye med forskjellige former for terapi. Så det betydde at jeg ble satt av medisiner etc

Prøvde å dra på fester etc men det sosiale skjønte jeg meg aldri noe på. Selv med pepper, benzo og alkohol innabords klarte jeg ikke snakke med folk. Så da kuttet jeg rett og slett kontakt med omtrent alle jeg kjenner. Da jeg kjenner at så fort jeg er med mennesker så tømmer jeg bare all energi. Men det er helt jævlig fordi det tar ikke en time engang før jeg blir helt fraværende og energi løs og trenger nesten en uke før jeg klarer å våkne når klokka ringer om morgen.

Nå er jeg snart 35 og ting har ikke blitt noe bedre for å si det sånn.

Jobber nå heldigvis som håndverker så her klaffer det sosiale for min del og elsker den fysiske arbeidsdagen i det minste.

Men kjenner også at når jeg er ferdig på jobb, har jeg null igjen til fritiden min. Faktisk så ille at jeg prøver å overse folk som prøver å få kontakt og det hender jo at noen kommenterer noe ala; hvem holder på sånn?!

De tror jeg skulle ønske jeg faktisk hadde skjært av de hodet