View Single Post
Stingray's Avatar
Trådstarter
639
Sitat av *pi Vis innlegg
Nei, men hvis du vil trene på å være mer sosialt smart, så er kanskje tilbakemeldingene nyttige likevel? Det du kan ta ut av disse er kanskje at det å spørre veldig direkte om sivilstatus og kommentere utseende er noe mange kan føle er litt invaderende før samtalen når et visst fortrolighetsnivå, uavhengig av om du har intensjoner om å prøve deg på dem. I tillegg at folk med andre legninger enn heterofil er litt ekstra sensitiv for den typen spørsmål, da de opplever at deres seksual- og samliv ofte er gjenstand for overdreven nysgjerrighet.

Jeg tror det er en mer sannsynlig forklaring enn at det er personligheten din generelt som gjør at alt du sier blir mislikt. Jeg tror også at å jobbe med å være bevisst på hvordan folk opplever deg og tilpasse deg underveis, er en bedre strategi enn å slutte å snakke, hvis målet er å bli likt. Hun har etter all sannsynlighet gitt noen hint om at hun var ukomfortabel før hun satte ned foten.
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg glemte å ta med at jeg tar med tilbakemeldingene videre, jeg har allerede gjort meg et par tanker om hvordan jeg vil gjøre det videre. Blant annet skal jeg tenke gjennom hvordan jeg formulerer spørsmål, som for eksempel kunne jeg ha spurt henne på denne måten: "Hvordan går det med kona di?", men samtidig hadde jeg ikke trengt å spørre om det heller. Jeg kunne spurt om noe annet, som for eksempel om hun trives med å spille i fotballaget, og om de har spilt mange kamper mot andre i det siste, ettersom korona.