View Single Post
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Det er 100% feil. Når du klipper av sædleder så kutter du produksjonen av testosteron, testosteron er ett hormon.

Potensielle risikoer ved kastrering av menn
  • Kastrering fører til tap av eller reduksjon i kjønnsdriften
  • Endret fettfordeling i huden (som blir mer som hos kvinner)
  • Tap av kroppshår og nedsatt skjeggvekst, hodehåret bevares (hodehår som er mistet, kommer ikke tilbake igjen).
  • Muskelmasse og beinmasse kan avta.
  • Det kan være vanskelig å skille den psykiske virkningen av bortfall av testosteron fra vissheten om sykdommen som ligger til grunn.
Glad du deler din erfaring, men den er subjektiv. Så selv om det har gått veldig bra med deg, skal vi ikke late som det ikke innebærer en form for risiko.

Når det gjelder å sy sammen sædledere igjen (refertilisering);
Vis hele sitatet...
Ja, forskjell på kastrering og sterilisering heldigvis, fint at du fikk det med deg også.

Jeg har på ingen måte sagt at mine erfaringer er noe annet enn mine erfaringer og ikke oppmodet om å late som noe annet. Jeg har til og med redegjort for sannsynligheten for negative konsekvenser med høyere tall enn realiteten.

Jeg har også skrevet at å reversere en sterilisering medfører relativt lav sjanse for suksess.

Min mening er at sterilisering er forholdsvis trygt og en fin løsning for menn som ikke ønsker (flere) barn. Det medfører ingen bivirkninger for mannen eller partner, foruten risikoen for kroniske smerter.