View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan ikke du begynne å svare konkret på spørsmål? Eller så kan du la være å skrive noe i det heletatt..
Vis hele sitatet...
Jeg tror genuint og helhjertet at elte12 ikke prøvde å være toxic eller sarkastisk

Det du tenker på vedr. forsikringssvindel er veldig skummelt.

Lukter de et snev av usannhet kan de finne på å bruke 10x erstatningsbeløpet kun for å påvise at du er en svindler.

Plutselig er du ikke bare en forsikringssvindler, du kan komme i fengsel, og i alle tilfeller ender du opp i et felles register hvis du blir oppdaget.

Syvende og sist, min personlige mening: Det er komplisert, og for mye som kan gå galt

Og såvidt jeg vet får du heller ikke pengene med det samme, med mindre det er blitt annerledes de siste årene.

Når min bagasje aldri kom frem og jeg hadde tegnet en dyr reiseforsikring hos Codan, så tok det 9-10 uker før jeg fikk knappe 10 000 på konto. Fikk seriøst en million spørsmål, selvom flyselskapet bekreftet at det hadde skjedd med flere bagasjer på den turen.

Jeg måtte også signere avtale at dersom baggen ble funnet så ville den tilhøre forsikringsselskapet. Til odel og eie.

Eksempel***

Jeg hadde en kjæreste i videregående, kom fra godt og omtenksomt hjem. Ville aldri få noe gratis og var veldig redelige mennesker, og bedret meg som person av å være rundt dem.

Hun hadde forsikring på alt fordi faren var opptatt av å ikke bekymre seg.

En dag mistet hun telefonen i en fontene, sånn Cartoon Network-stil. Den gled ut av hendene, så prøvde hun febrilsk å redde den fra å falle i bakken, og uheldigvis slo den bort ned i fontenen vi satt rundt midt i sentrum. Jeg var der og så det, og kan bekrefte hvor latterlig det så ut.

Av den grunn var hun for sjenert til å si den fulle sannheten, og begynte å finne på en historie om at en syklist kom forbi og dultet inn i henne så hun skvatt og mistet telefonen i vannet.

Det ble mange måneder med brev fram og tilbake og trusler om anmeldelse - da de hadde forstått på noe hun hadde sagt feil at noe ikke stemte m.m

De har mange kontrollspørsmål kun for å baite løgnere til å avsløre seg selv
Sist endret av freakforumhore; 28. november 2019 kl. 23:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.