View Single Post
Sitat av Uflaks Vis innlegg
I butikken der jeg jobber, begynner vi dagen med 200, 100 og 50 lapper, men alltid nok til å veksle. Det ligger altså 5-6000 der. Har aldri nektet noen og å kjøpe noe med en 1000-lapp. Det eneste det hender jeg sier nei til er uttak, alt etter hvor mye penger det er i kassa.

Syns forresten ikke at det er unormalt med 1000-lapper, kan gjerne ha 20-30 liggende etter en dag..
Vis hele sitatet...
Sitat av Uflaks Vis innlegg
Jobber på en butikk der det er minst 5 ansatte til en hver til, og for å være ærlig hadde jeg ikke brydd meg en dritt om jeg skulle blitt ranet når jeg er på jobb.. Så lenge ingen hadde blitt skada, og jeg hadde fått lønna mi!
Vis hele sitatet...

Dersom butikken er medlem av en kjede bryter dere da garantert med kassainstruks / rutiner og dersom dere er en selvstendig butikk er ledelsen idioter (det er de forøvrig uansett om de tillater dere å ha 20-30K i tusenlapper i kassen)

Uansett er det latterlig dårlig ledelse å ha så dårlig kontroll på kassen som dere åpenbart har, både i forhold til internt svinn og i forhold til ran. Det er ingen som kan pålegge dere å drive smart, men å skryte av idiotiske rutiner er en noe spesiell greie...

Det som kunne vært spennende å vite er om resten av butikken preges like mye av like manglende rutiner og styring som det kassene åpenbart gjør, da er jeg spent på å høre hvordan det går når dere får kontroll av mattilsynet.
Sist endret av Cikey; 29. juni 2013 kl. 10:41.