View Single Post
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Trådstarter
Sitat av iColdman Vis innlegg
Hei!

Jeg har planlagt å vannkjøle CPU en min (i5 2500k) og lurer bare på hva dere anbefaler av vannkjøling?
Kravene mine er:
-Stille
-Kaldere enn stock viften.
-Må kunne overclocke litt

Jeg har egentlig ikke peiling på dette, og hvor vanskelig er det å sette sammen en vannkjøling?
og hvor stor er sannsynligheten for lekkasje?
Budsjettet mitt er så mye jeg må ut med for en middels god vannkjøling, men helst ikke over 2k
edit: er dette settet bra ? http://www.techbay.no/product.html/t...category_id=84
Vis hele sitatet...
Settet du linker til er ikke stort å skryte av. Du kunne like godt kjøpt en Corsair H100. Min personlige mening er at man bør ta i litt først som sist hvis man føler at dette er noe man har interesse for. Jeg ville ikke startet med noe dårligere enn dette settet. Her får du en pumpe som takler utvidelser og stort sett deler av god kvalitet. CPU-blokka ville jeg dog byttet i noe bedre. Den yter godt nok, men den er ganske restriktiv. XSPC Raystorm eller EK Supreme HF er gode blokker.

Det er ikke spesielt vanskelig å sette sammen vannkjøling, men man bør vite hva man driver med. Klarer du å sette sammen en PC så klarer du også å sette sammen vannkjøling, ev. etter litt lesing eller YouTube-klipp. Kjøper du kvalitetsdeler og er nøye under montering så er det liten sjanse for lekkasjer, men det kan jo alltid skje så man bør absolutt ta sine forhåndsregler første gang man fyrer avgårde herligheten


Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Hahah, jeg skal ikke bygge PC. Har ingen planer om å kjøpe vannkjøling i nærmeste framtid heller. Men dette var rett og slett en så velskreven guide, at jeg ble sittende å lese hele guiden. Har jo så klart interesse for faget fra før da

Men KP for utrolig fin guide!
Vis hele sitatet...
Takk Jeg ser en del småfeil nå i ettertid, men av en eller annen grunn så får man ikke lov til å redigere innlegg eldre enn 5min her på nFF.
Sist endret av 83leo; 20. juni 2012 kl. 01:43.