View Single Post
hmm, jeg røyka vel fra jeg var 16 fram til jeg var 20, 2-3 år var det så si hver dag med maks 1 måned i året hvor jeg tokk pause for å få bedre funk. Rota med en del annet og satt igjen med et annet hode enn det jeg hadde fra før(har fortsatt ikke helt forstått hva det er som er galt oppi dær, men jeg har mine anelser). Når jeg var ca 20 begynne det å bli for mye å røyke hver dag, satt bare å hadde angst å kjørte hode mitt med negative tanker. Så jeg begynnte å røyke mindre og mindre, Nå kan det gå månedvis mellom når jeg tar trekk. Men det har tatt sin tid å komme hit jeg er nå(er 22 nå btw), seff røyker jeg av å til fortsatt. Men det varierer veldig hvor ofte det er, i perioder kan jeg røyke opp til 10 ganger på en måned, andre ganger ikke noe som helst på 3 måneder. Får som regel angst når jeg er med andre folk å røyker fortsatt, så når jeg røyker så gjør jeg det som regel alene.

Men til påenget: Det som har funket for meg er å kutte ned gradvis, selv om jeg har hadd mye psykiske problemer så elsker jeg rusen den dag i dag. Pluss det å ha noe liggende gjør meg avslappet og ikke stressa på noe mer. Det beste jeg oppdaget da jeg begynnte å slutte var å ikke følge med på hvor lenge siden sist jeg røyket, bare glem det! Den tiden jeg satt å fulgte med på sist jeg røyka hadde jeg som regel fokus på trekket, det var mye lettere når jeg slutta å tenke på det å fikk andre ting å fokusere på.

Beklager all skrivefeil osv, hode er ikke helt på plass etter en litt for heftig tur nå nettopp, men håper det jeg skriver hjelper deg like mye som det hjalp meg å skrive dette