View Single Post
(Okei, ble litt wall of text, poenget er uthevet for de som ikke orker å lese)
Greit med litt bakgrunnsinfo tenker jeg. Jeg røyka fra morgen til kveld hver dag i tre år. I det nest siste året ville jeg helst være tura, men i og med toleransegreia så var jeg i det minste stein hele tiden. Var en periode på noen måneder hvor jeg spiste LSD hver eneste dag, uten noe særlig til funk, men faen heller jeg ville ha det i meg! Når jeg gikk tom for LSD fortsatte jeg å røyke og klarte å holde meg til bare ture i helga en god stund. Etterhvert slo det meg at det hele var en jævlig kjip situasjon, klarte ikke å holde på den chilleste jobben jeg har hatt siden jeg var såpass påvirka selv i edru tilstand at jeg fremsto som rusa. Fikk ofte høre at jeg fremsto som narkis, spesielt hvis jeg var drita, når jeg var tura så fik jeg høre at jeg fremsto edru/normal. Uansett ble jeg etterhvert lei av å ture og røyka bare i det siste året av denne peiroden. Jeg var i et mind set hvor jeg faktisk ikke skjønte hvordan det gikk an å være edru. Hadde hele tiden hengende over meg at det var på tide å bli stein, men røyka jo så mye at jeg faen aldri ble det, og hver gang jeg endelig ble det sovna jeg bare.

Etter hvert ble jeg også lei av alt det negative med å røyke. Det jeg gjorde for å slutte et og et halvt år siden var å begynne med å bare røyke i helga. (Helga vil si fredags- og lørdagskvelden, etter jeg hadde sovna natt til søndag var det ikke mer røykings før fredag.) Var også en forutsettning at alt av ansvar (jobb/skole) var unnagjort. De første fredagene løp jeg hjem til nærmeste kompis for å fyre opp en rett etter skolen. Men så ble det etter hvert bare til på nach etter fylla, og etter det så gadd jeg plutselig ikke noen helger å få på i det hele tatt. For en følelse! Plutselig begynner mitt gamle jeg sakte men sikkert å komme tilbake, for hver dag som går blir jeg bare gladere og gladere. Våkner kjempeglad og opplagt! Ren eufori bare i det å eksistere!

Begynte ganske snart å trene styrketrening på Elixia og fyller dagene med trening og matlaging, sosial omgang med kompiser, jobb/skole. Jeg har fortsatt de samme kompisene som jeg hadde fra FØR jeg begynte å røyke, de vennene jeg stort sett alltid bare har røyka med har falt litt bort, men sånn er det.(Med ett viktig untak). De vennene mine som jeg hadde fra før røyker enda de, så jeg ser jointer omtrent hver dag fortsatt. Ganske mange hundre jointer jeg har sagt nei til nå.

Det siste året har jeg en gang i monsterfylla røyka en grammer. En gang lagd weedsmør og spist det på popcorn. Tenkte å bake kake med to venniner nå neste uke. Utenom det så tenker jeg aldri på røykings lenger og veit jeg ikke kommer til å begynne med det igjen. Røyka en stund jointer i drømme faktisk, men et turning point vil jeg si var da jeg begynte å si nei i drømme!

Nå er jeg blitt avhengig av å trene og hadde banket mitt forige jeg uten å anstrenge meg!

Så for oppsumere, det som funket for meg var å en stund bare å røyke i helga (fre/lør kveld). Så gikk det faktisk opp for meg at jeg hadde det bedre uten! Fyller tiden med styrketrening og lekser. Folk er forskjellige, men var det som funket for meg i hvert fall! Lykke til!

Foresten jævlig chill å ikke ha hele den greia om at man må få på en hengende over seg.
Sist endret av Felixer; 8. juni 2012 kl. 03:09. Grunn: La til en parantese