View Single Post
Jeg har greid å sluttet mer eller mindre helt, selv om det ikke var planlagt. Nå skal det sies at jeg ikke røykte daglig, men røykte en god del likevel. Det som skjedde med meg var at jeg hadde en kompis som jeg brukte å røyke sammen med, og sammen med hans kompiser. En dag så sluttet vi å henge i lag, og siden jeg ikke hadde noen andre venner som røykte, og heller ikke ville røyke alene ble det til at jeg sluttet. Tenker likevel ganske så ofte på at det er noe jeg har lyst å ta opp igjen, siden jeg hadde et noenlunde godt forhold til hasj, og det er jo tross alt gøy, alene eller ei.

Tror kanskje det beste vil bli å kutte det ut gradvis, røyk mindre og mindre. Du kan også si til kompisene dine (siden du ikke ville bytte de ut) at du prøver og slutte, slik at de tar hensyn til det og ikke røyker/snakker om det når du er til stede. Da vil du jo ikke bli fristet hele tiden, og det kan bli lettere å slutte da.
Du kan jo alltids ringe en hjelpetelefon og fortelle om hvordan du har det, så kan noen med profesjonell erfaring hjelpe deg