View Single Post
Jeg syns dokumentaren var interessant. Det folk ser ut til å glemme her er at dette skjedde for 15 år siden. Han har sikkert hatt god tid til å distansere seg fra det som skjedde. At han blir spurt om hvilke følelser han har rundt ting som skjedde i tenåra eller for 15 år siden, skjønner jeg at kan være vanskelig å svare på. Selv syns jeg heller ikke det er kjempelett å snakke om følelser med selv de som står meg nærmest, og at jeg skulle gjort det i en intervjusituasjon virker helt virkelighetsfjernt.

Moren sa jo selv at hun prøvde så godt hun kunne å skjule sine følelser for ham mens han satt inne.

At han ikke er A4 er det jo definitivt ingen tvil om, men jeg tenker at folk nå syns det er litt rart å høre ham snakke fordi vi kun har sett bilder og små videoklipp av ham siden ranet skjedde. Jeg hadde ikke fått med meg at han snakket bergensdialekt.

Noe jeg syns manglet var hvorvidt mye av utskeilsene hans skyldtes rus. Det ble nevnt at det var mye drikking i tenårene, men om man ser på resten av ranslaget som er det jo ganske mange av dem som sliter med betydelige rusproblemer.

EDIT:

Det med pengene - det ble til slutt ikke altfor mye penger på alle som var med. Det var sikkert en dyr investering å utføre ranet, og det å være på flukt gjennom Europa i et år er heller ikke billig.
Sist endret av bronsky; 15. oktober 2019 kl. 10:17.