View Single Post
Sitat av toufoto Vis innlegg
Jeg har samme problemet. FMG står i bridge som sagt, og jeg har 500/500 linje. Plutselig oppdaget jeg at min linje kun var ca 80-100M både opp og ned. Jeg har testet med en USG-3P og en ERPoe5. Begge gir noenlunde samme hastigheter. Måler jeg direkte i FMG, eller setter FMG i router mode, får jeg full hastighet. Har også forsøkt en gammel Netgear VPN Firewall som gir samme resultater.
Må også sies at med USG så har jeg målt 500/500 inntil for ca 2 uker siden. Fant ut at FW versjon 4.4.18 på USG kunne ha CPU og hastighetsproblemer, men dette burde ikke ha noe å si om jeg benytter ER'en. Noen andre som har vært borti dette? Noen som kan anbefale en media-konverter, slik at jeg kan bli kvitt FMG?
Vis hele sitatet...

Har en EdgeRouter selv, og HW offloading hjalp mye. Hvordan er CPU bruk ved speedtest? Før jeg skrudde på offloading gikk den lett opp til 100% Her er link til kommandoer: https://help.ubnt.com/hc/en-us/artic...ding-Explained


Selv går fiber rett inn i switch, så ingen media converter, men tror mange på forumet her bruker TP-Link MC220L med passende SFP. (Rett meg hvis jeg er feil.)