View Single Post
Kjøp indeksfond. Finn det med minst avgifter/kurtasje. Putt inn litt og litt penger over tid. Hvis du klarer å holde oppe den rutinen i type mer enn 10 år uten å ta ut penger, så vil du begynne å tjene stort. Kanskje putte inn litt ekstra når pilene peker nedover.

Du kommer i gjennomsnitt til å tape på enkeltaksjer. Anbefaler ikke det med mindre du har lyst å drive med det og vil gjøre det for å lære. Evt. kanskje du sitter på avansert kunnskap om en bransje som kan gi deg en edge på en eller annen aksje.

Har selv drevet litt med enkeltaksjer og tapt og lært.

Gjør det nå bare hvis jeg har en spesifikk ide som kan gi meg en edge.
Skjønte feks. at nvidia kom til å tjene penger på økningen i bruk av deep learning, da de fleste verktøyene er basert på CUDA. Det hadde jeg rett i, men kom på ideen for sent.

Er ellers litt interessert i Canopy Growth, som selger medisninsk cannabis i canada og som vil selge rekreasjonelt når regjeringen der gjør det lovlig. Aksjen er prissatt ganske luftig allerede, dog, så veldig risky. Regner egentlig ikke med på å tjene på det, men er en faen i meg som synes det hadde vært gøy å fullt lovlig få penger på konto for salg av cannabis hvis de gir utbytte :P
Sist endret av bocca; 9. juli 2017 kl. 18:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.