View Single Post
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Gode, veldig fristene forslag! Når det gjelder å finne en billig bilett til et annet land så har jeg drømt mye om det.. Det er bare at jeg er redd for at det blir vanskelig å finne venner på så kort tid, det kunne kanskje blitt litt vel ensomt på et så ukjent sted og der alle snakker et annet språk.
Vis hele sitatet...

Det å reise på ferie er virkelig en test av seg selv. En lærer masse på kort tid. En må virkelig stå på selv for å komme i kontakt med andre, men man lærer også å lese andre mennesker slik at du fort ser andre som reiser alene, du vil se om de er mottakelig for sosial interaksjon. Også lokale mennesker er enklere å bli kjent med når en reiser alene. Tenk selv da, om en turist kommer bort å snakker til deg her i Norge. Det er litt enklere å forholde seg til kun 1 person enn om en hel gruppe turister kommer bort å stiller masse spørsmål. Dermed så blir terskelen lavere for lokale til å overse deg eller føle seg intimmidated. Og vips så er en samtale igang.

Polen, Litauen etc er jo glimrende steder å reise. Du kan bo billig og spise billig. Pengene varer lenge og det er også billige billetter. Det fine er jo at det vil være andre turister enn deg der, så du trenger ikke tenke på at du ikke snakker språket. Dessuten så er vår fjell-engelsk veldig greit å kommunisere på.

Etter en uke eller to så vil du spotte andre soloturister på lang avstand. Og du vil få selvtillit til å stoppe å slå av en prat. Det fine er jo at uansett hvor kleint det skulle bli så er det jo ingen du kjenner som ser det. Du trenger aldri møte det mennesket igjen. Når en tenker slik så får en straks en helt annen tilnærming. Man virker selvsikker og det føles helt naturlig å snakke til fremmede damer på cafe eller bar. Det er mye enklere å gå bort å prate til en fin svensk dame på en cafe i Polen enn det er om du reiser til Stockholm. For dere er begge på bortebane, og begge ønsker å møte nye mennesker.

Jeg garanterer at du vil komme til å få en skikkelig fin ferie. Første gang jeg dro utenlands alene var jeg også der du er nå. Tenkte på hvor vanskelig det ville bli, hvordan jeg skulle bli kjent med folk etc. Men det viste seg å være mye enklere å bli kjent med folk når en er på reise enn hjemme i egen by.

Go` ferie
Sist endret av frtoretang; 3. juni 2015 kl. 23:12.