View Single Post
Du kan nyte alkohol og oppleve hvor herlig livet kan være her i Norge også. Du setter fingeren på det mest essensielle her da, og det er "møte masse interessante mennesker". Det kan man gjøre her i Norge også, ikke nødvendigvis i Thailand.
Vis hele sitatet...
Menneskene er rimelig de samme, bakgrunnene de har overhodet ikke. Chang Mai som ble nevnt her har faktisk ett fryktelig godt og variert expat-miljø med jævli ålreite mennesker. Å sitte å diskutere politikk, filosofi, menneskesyn eller verden med en pakistaner, inder, japaner, brasilianer, tysker og en ethiopier er så uendelig mye mer interessant og givende enn med en gjeng nordmenn. Ikke fordi nordmenn er dumme, kjedelige eller noe annet; men fordi man har hørt absolutt alt annet før. Tør man å ta steget ut vil man derimot gang på gang oppleve mennesker med nye perspektiv og innsikter som man kort og godt ikke vil møte her i Norge... fordi folk fra ulike land er ulike.

Du synes kanskje det ikke har verdi, og er tilfreds med å stelle med hobbyene dine, kjæresten din og vennene dine her i Norge.. og det er helt greit for meg. jeg dømmer deg ikke for det.. men jeg dømmer deg derimot for at du ikke forstår at det ikke nødvendigvis er nok for andre. Å forlange, som du gjør i denne tråden, at andre skal leve livet etter dine verdier og dine målsetninger er konformt, kjedelig og dessverre veldig norsk.

Vet ikke helt hva du mener er så negativt med Norge.
Vis hele sitatet...
Åh herregud, jeg bor da her ytterst frivillig. Norge er et jævli bra land, men hadde jeg ikke kunnet forlate det en gang iblant og få nye impulser hadde jeg aldri taklet å leve her. Folk kler seg likt, oppfører seg likt og den såkalte samfunnsdebatten er flat, uinteressant og særdeles lite givende. Spennet av meninger er så lite at det omtrent er meningsløst.

Hvis rutinen blir å drikke, møte mennesker og leve billig på andre siden av kloden, ja da blir jo det også et "A4-liv".
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør det ikke. Slutt å vær teit.