View Single Post
Sitat av Oppskrytt Vis innlegg
Heisann, jeg er en gutt/mann på 22 år som har slitt litt i Norge i det siste. Psykisk mest og litt problemer med andre ting. Klarer ikke motivere meg for å komme videre i livet eller gjøre noe med det. Så nå tenker jeg å pakke bilen med det jeg har og kjøre sørover i europa og prøve og finne meg selv og kanskje lære litt på veien. Dette høres kanskje litt drastisk ut men ikke så veldig drastisk når jeg tenker på andre utveier. Planen min så langt er å komme meg til Nederland. Ser for meg at det er en ok start, vil helst mot spania kanskje Afrika. Får se hvor lenge dassen av en bil holder ut. Men med tanke på Spania sine problemer med jobb tenkte jeg kanskje at nederland var et av de landene i europa som var lettest og få strøjobber i. Jeg har ingen formell utdanning. Har en god attest og jobbet lenge innenfor butikk. Jeg snakker ikke nederlansk men veldig godt engelsk. Har noen erfaring med dette ? eller er jeg 30 år for sent ute. Hvordan er jobbmarkedet i nederland noen som har tips på hvor jeg burde starte. Må også nevnes at jeg ikke har evig med penger og kommer nok ikke til og overleve altfor lenge på oppsparte midler.
Vis hele sitatet...
Du kommer aldri til å klare å "flykte" fra problemene dine. Det kan være en sjanse for at du lærer det du trenger å vite på veien. Det kan være at du møter menneskene du trenger å møte, for å finne en motivasjon til å fortsette livet ditt hjemme her i Norge.

La meg spørre: Har du tenkt på hvor du skal bo? Har du tenkt på hva du skal spise? Lovsystemene i Afrika; Om du møter på feil politimann? Hva skal du gjøre om bilen bryter sammen, kan du skru bil? Sove i bilen på steinkalde natta? Det går mot vinter, selv lenger sør blir det kaldere. Hva om du -ikke- finner de menneskene du leter etter, hva gjør du da? Reiser hjem og føler du har kastet bort masse tid og penger? Og du vil antageligvis være enda mer demotivert, fordi du ikke fant det du lette etter.

Jeg skal ikke ta drømmen fra deg, men du må innse at for å løse dine ytre problemer, må du løse dine indre. Mangelen på din motivasjon kommer av at miljøet du nå lever i ikke tilbyr motivasjonen du trenger. Det er bedre å ta den reisen når du har suksess i livet ditt.

La meg spørre deg en annen ting: Hva har du en lidenskap for? Du har jobbet i butikk, noe spesielt der som du virkelig likte, som du tenkte du kunne lære mer om? Mat, regnskap (penger), systematikk\orden i hyllene, renhold (vask), prate med og hjelpe kunder\ekspedering? Isåfall finnes det absolutt muligheter til å utvikle seg i dette

Det finnes så mange millioner muligheter. Du ser dem bare ikke akkurat nå. Du må utvide synet ditt. Stikkordet er personlig utvikling, og innen det så ligger det mange andre felt: Personlig helse, personlig økonomi, personlig velvære, personlig hygiene, personlig alt mulig! Og du må utvikle deg i det. Du har stagnert. Det finnes bøker som kan vise veien ut, du mangler kunnskapen til å komme deg videre.
Sist endret av Taurean; 18. september 2013 kl. 22:49.