View Single Post
Sitat av Don P Vis innlegg
At noen ikke har din mening betyr ikke at personen er dum, uvitende eller ignorant.
Vis hele sitatet...
Enig, men hvis den meningen er en åpenbar logisk feilslutning, men folk likevel velger å tviholde på meningen uavhengig av hvor mye informasjon de blir møtt med - da er det faktisk lov å kalle dem dumme, ignorante og uvitende. 'Har du intet å skjule har du heller intet å frykte' er et slik argument. Det er feil. Det er tuftet på feilaktige premisser og følger en tvilsom utledning frem til en vanvittig konklusjon som benyttes til å rettferdiggjøre systematiske overgrep.
Like fordømt dukker argumentet opp hver jævla gang personvern diskuteres. Så, la oss heller snu på spørsmålet: hvorfor er privatliv en menneskerett?

Sitat av Don P Vis innlegg
Å avgi DNA prøve etter dagens standarder ser jeg på som et inngripen i mitt personvern. Hadde prøven min blitt sletter/destruert etter test hadde jeg kunne akkseptere det i enkelte sammenhenger.
Vis hele sitatet...
Men, hvordan skal man kunne stole på at de som samler inn prøven faktisk sletter den? Uavhengig av hvorvidt prøven faktisk blir destruert (det blir de ikke btw, kilde), så vil man aldri kunne bevise at det ikke finnes kopier. Den eneste sikkerheten man har er et løfte avgitt av en notorisk løgnaktig entitet. Jeg vil forresten si det så sterkt at jo mer noen er interessert i å samle inn opplysninger om individer, jo mindre skikket er de til å besitte informasjonen.

Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Da er det vel bare å dette over og dø?

Når du blir litt eldre (og forhåpentligvis fornuftig) håper jeg du leser hva du selv skriver og blir pinlig berørt.
Vis hele sitatet...
Hehe, hvor gammel tror du jeg er?
Uansett, du må gjerne argumentere for hvorfor jeg tar feil. På hvilken måte er argumentet "har du intet å skjule har du intet å frykte" ikke fraktalt feil?
Sist endret av Myoxocephalus; 26. februar 2014 kl. 18:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.