View Single Post
Trådstarter
4
Hei!

Ett år siden jeg skrev innlegg her.. Jeg fikk innvilget den gjeldsordningen, men på grunn av ny gjeld osv måtte jeg gå med på en ordning på 7 år istedenfor 5. Det er helt greit, bare jeg blir ferdig og får en ny start etter ordningen er ferdig.. Det har gått greit så langt, jeg har overholdt pliktene mine og betalt som jeg skal. Svar til siste innlegg her.. Jeg har ikke peiling på hvordan Lindorff kunne vite det, men norsk tipping er vel pliktig til å opplyse om kreditorer spør tror jeg? Det var namsmannen som informerte meg om at Linforff via kontakter hadde fått greie på det. Det de ikke fant ut var alt jeg spilte for på utenlandske steder med Skrill i samme periode.. Jeg har fått orden på ting og har utestengt meg selv fra å spille. Det går så som så, jeg har hatt noen sprekker, men overholdt det jeg skal som sagt. Målet mitt er at jeg ikke skal spille mer i det hele tatt, på noe som helst. Hvis jeg tenker at jeg skal spille for 200 så går det aldri. Spiller jeg så spiller jeg til det ikke går mer. Jeg er så smertelig klar over at jeg er avhengig og jeg vil ingenting annet enn å slutte helt. Jeg har ikke fått noe mer hjelp, men føler allikevel at jeg er på god vei til å holde meg helt unna spilleautomatene. Før spilte jeg for flere hundre tusen på få måneder.. Håper det går bra med dere andre over her som har svart meg, som selv er avhengige. Tusen takk for veldig gode tips og råd. Det hjelper å lese her når jeg får lyst til å spille.. Jeg prøver å erstatte spilling med jobb, trening, film.. Men klarer ikke helt å slappe av med å se en film alene enda, det er da det er lett å ty til spillingen igjen. Så prøver å unngå det.

Jeg informerte namsmannen ifjor om at jeg kom til å tjene litt mer i år. Jeg dokumenterte alt inkludert ny arbeidskontrakt osv. Hun skulle vurdere om ordningen måtte endres, men jeg hørte ikke mer.. Så den er som før. Jeg betaler ned på masse smågjeld nå (tidlig dividende) og starter på faste beløp til de største kreditorene fra neste år. Hvordan finner egentlig kreditorene ut av hva jeg tjener, om de ikke krever at jeg skal sende dem skattemeldingen?? Jeg har ikke fått noen krav om å sende inn noe enda..
Jeg fikk beholde hus, men byttet ut bilen til en eldre modell. Har kommet ganske godt ut av det, sitter igjen med en en bedre sum i mnd enn jeg har hatt på flere år siden jeg har en del skattefritt som ikke blir regnet med i gjeldsordning.
Jeg er forresten ikke en mann.