View Single Post
Hei. Det er vell på tide jeg får dette ut, etter som dette skjedde nesten et år siden og jeg sliter enda psykisk.

Jeg er 18 år gammel og prøvde hasj for min første gang i September 2016. Jeg og noen kompiser mekka en spliff med ikke for mye, rundt 0.5 antar jeg.

Jeg hadde hørt at man ikke blir fjern første gangen man røyker så jeg røyka veldig mye og fort i håp om å bli fjern. Dette gikk ikke så bra for meg.

Jeg gikk opp fra benken og sto litt unna kompisene mine litt skuffa av at jeg ikke ble fjern å bare hørte på at de snakket. Plutselig helt ut av det blå sa det bang og alt gikk til helvete. Det var som om alle lydene rundt meg ble forandra, kunne ikke skjønne hva vennene mine snakka om, var som om de var langt unna, syne mitt started å "flashe" som om jeg blinket veldig fort å alt ble helt slow-motion mens jeg følte meg helt ut av kroppen min.

Jeg vet at jeg fikk noe som heter depersonalisering / derealisering. Jeg hadde sterk DP/DR under hasj rusen, men ikke så mye i ettertid.

Men grunnen til at jeg enda sliter å poster dette er at hode mitt føles helt tomt. Det er som om alle tankene mine er bak et glass å blir blokkert.

Jeg kan stirre i en vegg uten å tenke på en eneste ting, jeg kan så vidt fantasisere. Hode mitt føles helt tåkete ut, blankt.

Det er ett veldig svakt trykk i panna mi, føles litt ut som jeg har et hodebånd på meg 24/7.

Sliter veldig med å tenke, er som om jeg er helt hjernedød, helt zombie.

Dette har ikke gått bort i det hele tatt siden September 2016. Er fra jeg våkner til jeg sovner.

Jeg sosialiserer mye med kompiser. Har ikke dårlig angst, er egentlig en ganske happy person. Gjør fortsatt alt jeg gjorde før opplevelsen så lar det ikke ødlegge live mitt, men det går fortsatt aldri bort.

Jeg forstår ikke hva denne blankheten er, å hvorfor det er her enda? Jeg har lest at det en liten folkemengde som opplevde det samme etter dårlig rus opplevelse, blankt hode er tydligvis en del av depersonaliseringa men en veldig sjelden "symptom".

De fleste opplever at verden ser fake ut, altså detached from reality. Jeg opplever tankesvekk.

Det er egentlig helt forferdelig. Jeg savner overtenkingen, jeg sovner alt med det.

Er det noe håp for at dette går bort?

Legger også til at under hasj rusen dunket hjerte mitt så fort at det var nesten det eneste jeg hørte i hode mitt. Var helt DUNK DUNK DUNK DUNK DUNK DUNK i 30 minutter. Rundt 180 BPM antar jeg.
Sist endret av CaptainCrunch; 17. juli 2017 kl. 11:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.