View Single Post
Jeg tror ikke du helt skjønner at det finnes mennesker der ute som ikke klarer å kun ruse seg "litte grann på mindre farlige rusmidler". De er det flust av, og de prøver å finne veien tilbake til det livet du allerede klarer å leve. Men igjen og igjen feiler de. Fordi de nettopp for hjelp fra sånne som deg. Det er greit og mene at cannabis burde være avkriminalisert osv osv. Jeg driter i hvordan du ser på forskjellige rusmidler, politisk. Bra du har erfaring, men jeg tviler sterkt på at du har den erfaringen som faktisk kan være behjelpelig hos en ordentlig narkoman.

Men det sagt er det helt riktig det Dodecha sier at mange rus konsulenter og folk som arbeider i forskjellige rehabiliterings institusjoner, har hatt en fortid med misbruk. Men dette er aller helst hos private institusjoner, du må ha vært rusfri i minst 5 år. Du må ha legeerklæring og kanskje må du til og med levere rene prøver fra tid til annen. Dette er altså narkomane, eller alkoholikere som ikke bruker, men har misbrukt. De er også ofte de beste i sitt arbeid, har jeg opplevd personlig.

Enten får du legge rusbruket ditt på hylla eller så får du finne deg noe annet å gjøre tror jeg. Om du en gang skulle blitt arrestert for cannabisbruket ditt så mister du uansett jobben din med engang, så kanskje ikke så lurt å satse hele karrièren din på det.
Sist endret av ZionRoad; 12. september 2016 kl. 18:59.