View Single Post
Hemmelige, lekkede interne dokumenter fra NSA, kodeknekkere par excellance, sier at de ikke kan finne fundamentale feil i Tor, men likevel kan ta enkeltbrukere gjennom exploits f.eks. i nettlesere osv: http://www.theguardian.com/world/201...ork-encryption

Hva er kilden din til at 60-70% av Tor-nodene er stengt av myndighetene? Det er ikke ulovlig å drive en tor-node. Tor er finansielt støttet bl.a. av amerikanske myndigheter. Og såvidt jeg kan se er ikke den artikkelen du linker til noe som kan brukes til å ta enkeltbrukere, men heller tjenesteleverandører. En hidden service kan alltids relokaliseres; se bare hvordan Pirate Bay (som til og med befinner seg på clearnet og åpenlyst viser finger'n til alle verdens myndigheter) fortsatt klarer seg. Hvordan ble Eric Marques tatt? Gjennom metoden du linker til? Andre metoder? Hvorfor mener NSA at Tor er trygt, om det ikke er det? Hvorfor er det sånn at du stoler på at en fyr som tjener fett på sin ulovlige aktivitet, egentlig gjør det av idealistiske prinsipper? Kanskje han bare kynisk utnytter andre idealister. Kanskje de fleste "idealistene" i virkelighen er mest opptatt av å kunne nyte ulovlig rus, eller handle andre ulovlige varer og tjenester og bare rasjonaliserer eller skjuler seg bak idealistiske argumenter.

Du slenger ut mye informasjon nå, og jeg skal innrømme at jeg ikke har satt meg inn i alle sakene du nevner. Men bare det å slenge ut mye informasjon for å overvelde er i seg selv er ikke nok til å vinne noe argument.