View Single Post
Jeg har også sullet rundt og drivet dank i lang tid, så jeg skjønner hva du sier, men jeg må si at livet mitt i dag i A4 er utrolig mer givende. Jeg kan kanskje ikke sove til 12 eller gå på 5 dager'n lenger, men jeg kan gjøre hva pokker jeg vil ellers, uten å måtte stresse rundt med spenn eller bruke kveldene på å lete opp drugs eller kompiser å feste med.
Istedet for å sitte i en kjip kjeller med 3 andre sure gutter som fiser amfetamin og drikker Seidel kan jeg ta med kjæresten på restaruant og spise biff og drikke rødvin; mange ganger er vi faktisk en hel gjeng, og det gjerne på en random Onsdag. Og i helgene er jeg antagelig i samme techno-kjeller som du er, med molly i baklomma.

Etter en (ganske lang) stund med dop og fyll fant jeg ut at jeg hadde vært på hver eneste fest og opplevd alle mulige nachspiel som var å oppdrive. Så ting ble rett og slett kjedelig. Drøgende kjedelig. Jeg fant meg selv sittende på fest etter fest, rusa som faen uten å egentlig kose meg. Hva pokker er vitsen med å "leve livet" om man kjeder seg?

Nei, fuck det. Tar heller en interressant jobb, som gir meg noe og jeg gir tilbake til. Et liv jeg føler jeg får utbytte av.
Forresten er trikset er å bli såpass A4 at du kan gjøre alt du gjør nå, men velger det bort fordi det blir for døllt.
Velkommen til min hverdag:
6 timers dag(noen ganger 12, men sjelden jeg jobber 37,5timer for å si det sånn), 6 ukers ferie(som jeg kan ta når man vil) + fri i jula og påsken, flexitid, og mer spenn enn en random speed-freak klarer å oppdrive i sin "spennede" tilværelse.
Jeg ler hele veien av folk som synes det er gøy å leve på kanten ass.

BTW: poenget mitt, som kanskje ikke kom fram i det hele tatt er:
Folk må få gjøre som dem vil, men å kategorisk avvise a4-livet er en feil. Alle har tatt valg for å få livet de har, noen mer gjennomtenkte enn andre but still. Det finnes goder i a4-tilværelsen, uansett hvor kjedelig det måtte virke. Det virker kanskje ikke kjempespennende å bruke 8 timer av dagen sin på markedanalyser eller å kjøre truck; men om man er tilfreds og finner det interessant er det like gøy for enkeltmennesket som å loke rundt og lete etter piller.
Sist endret av moret; 9. januar 2020 kl. 09:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.