View Single Post
Sitat av anonanon Vis innlegg
NEET detected
Vis hele sitatet...
WAGE SLAVE detected!

Har personlig aldri takla åtte til fire-stillinger i typiske hjernedøde jobber, skjønner ikke hvordan folk holder ut med mindre de har en stilling de er sterkt engasjert i og/eller utdannet til. Til og med da, med mindre man gjør noe overordnet samfunnsnyttig, sykt mange bullshit-jobber man får tilgang på etter en bachelorgrad. Tida forsvinner så enormt fort, og det er egentlig den eneste valutaen man ikke kan skaffe mer av. Penger kommer og går, men alle skal dø. To dager fri, tre-fem uker om sommeren virker på meg absurd sett i en ganske lang historisk kontekst.

Å henge rundt tilfeldige folk åtte timer om dagen er tungt om man bare er litt asosial eller innadvent, men årevis med skolegang har jo fint indoktrinert de fleste til at dette er fasiten. Jeg ble ganske lei ila. grunnskolen og har trivdes best i mer ekstreme turnuser og deltidsstillinger med mindre trygghet og mye mer frihet. Kan legge til at jeg ikke er utdannet utover vgs.

Er (litt) overrasket over at ikke sekstimers-dager engang nevnes i den offentlige diskursen rundt potensielle klimaproblemer. Mindre kjøpekraft og mer fritid, men levestandard måles tydeligvis fortsatt i BNP, med evig vekst som hovedmantra. Hodeløst, spør du meg, akkurat som oppussings- og kjøpemanien som virker til å være noen av hovedsyslene til arbeidsfolk utenom jobben.