View Single Post
Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Jeg skjønner at du er bekymra for sønnen din/dattera di.

Men jeg skjønner ikke helt hva du prøver å oppnå. Hva hjelper det deg å få vite hva disse uttrykkene betyr?

Tenker du at "barnet" ditt kommer slutte med rus når du konfronterer ham/henne med at du vet om rusbruken og at du har "bevis"?
Tror du at du kan true ham/henne til å slutte ved f.eks. true med å kutte økonomisk støtte?
Tror du at hvis du bare får ham/henne hjem og bort fra dette rusmiljøet i utlandet så vil rusbruken opphøre?

Mulig jeg misforstår hele saken her, men poenget mitt er at man slutter ikke med rus hvis man ikke vil det selv.
Vis hele sitatet...
Du har noen gode poenger. Skal prøve å svare på noe.
H#n har ingen omsorgspersoner i utlandet. H#n bor helt alene. Hvis noe skulle skje, er det ingen familie eller voksne som kan ivareta h#n. Hva hvis det skjer noe, som gjør at vi ikke får tak i h#n? Dette handler også om dealing av dop. Politi er kontaktet.

Nei, h#n slutter kanskje ikke med rus, selv om h#n flytter tilbake til Norge, men her har h#n familie og omsorgspersoner i nærheten, samt et større hjelpeapparat, enn i utlandet.
Vi har konfrontert/snakket med h#n, men opplever at h#n benekter ting som kan tilbakevises.
Jeg har ikke sagt noe om å kutte øk.støtte, men ønsker heller ikke at øk.bidrag fra meg skal brukes til å kjøpe rusmidler.