View Single Post
Sitat av Antonym225 Vis innlegg
Tror ikke dialog hjelper i min sak, dessverre, det tar dessuten for lang tid. Tillit og kommunikasjon kan fort bli en sovepute for ikke å handle eller gjøre noe. Synes av og til slike begreper kan være intetsigende. Jeg er dessuten ikke opptatt av å være bedre eller verre enn noen. Jeg er opptatt av at min unge skal være trygg, og det er h#n ikke nå. Jeg har fått innsikt i noe som bekymrer meg veldig.

Det var flere meldinger som dreide seg om forskjellige typer rusmidler. MYE fokus på rus og rusmidler.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at du er bekymra for sønnen din/dattera di.

Men jeg skjønner ikke helt hva du prøver å oppnå. Hva hjelper det deg å få vite hva disse uttrykkene betyr?

Tenker du at "barnet" ditt kommer slutte med rus når du konfronterer ham/henne med at du vet om rusbruken og at du har "bevis"?
Tror du at du kan true ham/henne til å slutte ved f.eks. true med å kutte økonomisk støtte?
Tror du at hvis du bare får ham/henne hjem og bort fra dette rusmiljøet i utlandet så vil rusbruken opphøre?

Mulig jeg misforstår hele saken her, men poenget mitt er at man slutter ikke med rus hvis man ikke vil det selv.