View Single Post
Sitat av olaPola Vis innlegg
Det kjipeste er når de som har satt seg ved deg kaster seg etter et ledig dobbelt sete. Jeg føler meg liksom litt stygg/frastøtende. Er det så jævlig å sitte ved siden av en annen på tbanen/bussen?

Jeg flytter meg av prinsipp ikke. Det er plass til alle på bussen, untatt nr34 som ganske ofte er for full-.-
Vis hele sitatet...
Mener du at det alltid er plass til folk inne på bussen, eller sitteplasser? Fordi på bussen min er det dager der jeg nesten ikke kommer innenfor døra på bussen, og det er _aldri_ ledige sitteplasser på den.

OT: Jeg flytter meg fordi jeg misliker å sitte ved midtgangen, liker vindusplass.

Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Under krigen kunne man risikere streng straff om man valgte å stå i stedet for å sette seg ved siden av okkupasjonsmakten eller folk tilknyttet den daværende regjeringen, Nasjonal Samling etc.

Personlig setter jeg meg for meg selv fordi jeg vil ha bedre plass og gidder ikke trenge meg på. Men jeg velger oftest å stå. Så kan de som er dårligere til bens få sitte.
Vis hele sitatet...
Når det kommer til dette så spørr jeg barn(småbarn)/eldre/gravide etc om de vil sitte hvis de kommer på bussen og den er full, eller så flytter jeg meg som regel når jeg ser at noen som trenger å sitte kommer.