View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er jo noe som kan la seg gjøre å fikse. Ikke alle har den muligheten når de ikke er i livet sitt. Heller alene enn å føle seg alene med flere. Folk er bare piss.
Vis hele sitatet...
Kan være enig i at folk flest bare er piss, men ikke alle.. Skal ikke putte folk i den gode og dårlige båsen, men skal man generalisere på et slikt plan så vil jeg si det finnes en del gode folk der ute også. men det er lett å ikke se det om man selv sliter, er pessimistisk, deprimert og hele den pakka der. Been there, done that, er sånn fra tid til annen selv. Folk flest tenker på seg selv naturligvis men man kan tenke på seg selv og samtidig bry seg om andre, ikke sant.

For å holde meg til trådens tema.. Får du dekka alle behovene i behovspyramiden så tenker jeg man har gode forutsetninger for å leve et godt liv. Tror derimot mange mangler et og annet behov, spesielt når man sliter psykisk, sliter med rus osv. Har man the basics dekka med tak over hodet og inntekt gjennom jobb eller annen sikker inntektskilde så har man i det minste trygghet. men det alene trenger ikke gjøre deg lykkelig.

Likevel tror jeg ens måte å se verden og mennesker på også vil ha noe å si for hvor godt livet ditt er. Så noen videoer på yt av folk som bor i undergrunner i storbyer, som er hjemløse og ikke ønsker å bo på shelters pga kriminalitet og dop. Flere av de var veldig fornøyd med livsstilen sin og gjorde det beste ut av det, de smilte og var glade. livene deres var ikke perfekte men de gjorde det beste utav hva de hadde, en ganske bra innstilling jeg gjerne skulle adoptert selv.

Jeg tror likevel ikke at hvordan man ser verden og mennesker, er 100% valgfritt, for man er som man er. Noen er optimister, noen er pessimister, noen er psykisk syke og hvordan man ser verdensbildet vil påvirkes sterkt av det. Å endre innstilling og tankesett er en mentalt krevende jobb, ofte klarer man det ikke alene, og så er jo spørsmålet om man vil endre det. Jeg for min del har et noe pessimistisk syn på mine omgivelser, og jeg opplever ganske ofte at jeg har rett, for meg ville det vært naivt å være optimistisk og for godtroende.

Livet er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det, sa dronningen i talen til barnebarnet sitt. Mange reagerte på dette, for man kan ikke alltid velge hvordan man tar det og det kan skje ting i livet som kan være vanskelige å takle der og da og som vil påvirke livet negativt, uavhengig av hvordan du tar det.