View Single Post
Nei som sagt har jeg ikke barn, og jeg aner hvor brutal barnas verden er idag. Det er dog positivt om det er vanlig at det settes fokus på slikt i skolen. Jeg er likevel ikke helt sikker på om hverken lærer eller foreldre er klar over alt som skjer i skoletiden. At noen på et foreldremøte stemmer for at "alle skal med" betyr ikke det at slik blir det. Kanskje blir det bare bedre skjult?

Hehe nei det var egentlig ikke rette til deg det siste. Var vel et sukk over folks skjebne? Jeg har sett folk bli skadet midtveis i livet, kvestet slik at de ikke kan fortsette i jobb og likevel kjempe seg tilbake, via opptrening, ny utdanning og til sist ut av rullestol. Det var en jernvilje i bunn der. Og 3 barnsmoren hun hadde virkelig resignert og fant ingen vei ut av dritten. Jeg har jo ikke noe svar jeg heller, for da hadde jeg jo gitt henne det og livet ville smilt til henne idag. Det er jo noen år siden jeg var frivillig, så ja hadde jeg kunnet motivere eller skape den gnisten hun manglet ville sikkert fremtidens hennes sett annerledes ut. Alt jeg gjorde var egentlig bare å lytte og være medmenneske og hendet ut matposer.