Tråd: Weed,angst
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Nei du trenger ikke nevne det -,-' Mener du at alle cannabinoider er virkestoff? For sist snakket du om canabioder og nå snakker du om virkestoff? Jeg kan ikke akkurat si jeg lærte så mye nytt her bortsett fra hvordan du finner ut at du syntes planten er klar for høsting...
Vis hele sitatet...
Så, er svaret ditt kun pirking på fagord?
Er det det denne diskusjonen står og faller på?
Om jeg kaller canabioder virkestoff eller ikke betyr jo ingenting i denne sammenhengen.
Og hva er den faktiske forskjellen på virkestoff og canabioder? Siden du følte at det avsporet diskusjonen såpass at du droppet å svare på noe annet..

Jeg svarte på en påstand som lød: "Jo mer THC i strainen jo mer angst og psykosefremkallende er det".

Dette er en sannhet med store modifikasjoner, og hvertfall i sammenheng med denne tråden.

Og bare for å svare, ja, de fleste canabiodene er psykoaktive og dermed i mitt hodet også virkestoff. Beklager deres høyhet at det ødela diskusjonen.

Virkningen av cannabis skyldes cannabinoidenes effekt på det kroppsegne (endogene) cannabinoide systemet.
Vis hele sitatet...
https://sml.snl.no/cannabis

Men for all del, kom gjerne med kilder som sier det motsatte. At uferdige planter IKKE gir rastløshet, hjertebank og noia (som er TS sin direkte beskrivelse av rusen).