View Single Post
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Et godt liv er det motsatte av hva jeg har. Jeg vil ikke være deprimert, jeg vil ikke ha angst, jeg vil ikke være i LAR. Jeg vil ikke se på selvmord som en utvei hvis ting blir enda verre. Jeg skulle ønske jeg hadde venner annet enn bekjente jeg møter av og til. Jeh vil ikke bli en av statistikken av menn mellom 30-50 som tar livet mitt. Jeg er lei av å høre på folk som skal gi meg gode råd. «Trene er lurt». «Sosialisering er lurt». Akkurat som om jeg skulle vært hjernedød og ikke klarer å tenke selv. Faen i helvete ass. Jeg prøver, jeg kjemper, jeg står fortsatt. Det er da noe.
Vis hele sitatet...
Var mange som var interessert i en utdypning til dette innlegget, og det er forståelig. Glad at en tråd som diskuterer livskvalitet skapte slikt engasjement og ikke minst ærlighet fra flere her som ikke nødvendigvis føler at de lever et godt liv. Vi ønsker vel alle å lære av denne typen diskusjon.

Setter stor pris på om du svarer på spørsmålene jeg hadde som nummer 2 innlegg etter det du skrev:

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hva hindrer deg i å prøve å sakte og inkrementalt forbedre livet ditt?

Hva er årsakene til at det ikke går an for din del å komme seg ut av LAR?

Jeg er oppriktig interessert i å høre hva dine tanker rundt hindringene som står i veien for et bedre liv for deg selv er, vær så snill å utdype NodSquad Du virker som en type med (for) mye livserfaring.

Hva er det som veier så tungt på skuldrene dine at du snakker om å bli en selvmordsstatistikk?
Hva tenker du at må til for å komme til et sted psykisk, sosialt, fysisk og økonomisk at du vil ha et bra liv?
Vis hele sitatet...
Håper du svarer, dette er en fin mulighet til å høre ditt perspektiv og det i seg selv kan være lærerikt.
Gjerne forklar grunnene til at du tenker som du tenker, på tross av at noen av oss andre stiller oss mer eller mindre uforstående til det som fremstår som en ganske pessimistisk holdning

Jeg kan være pessimistisk i perioder, men jeg har også øvd mye på å være positiv og finne glede i småting. Det funker. Det er litt "fake it till' you make it" som ruskonsulenten min har sagt ifht. en optimistisk holdning til livet.
Og det har faktisk fungert veldig godt!

Håper du greier å finne glede i små ting så vel som store ting etterhvert