View Single Post
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Økonomi har faktisk nesten alt å si helt opp til et nivå der du har råd til et verdig liv, der du er fornøyd med stedet du bor, kan betale regninger, betale for småting du trenger i et moderne samfunn. Som nok klær til at du ikke skammer deg fordi du bruker samme jævla bukse og t-skjorte 5 dager i uka.
Tør ikke sjekke post fordi da blir de 19 forskjellige inkassobrevene du VET er der, ekte.

Utrolig at folk ikke ser forskjellen på "penger betyr ingenting" og "penger betyr mye mindre enn mange andre ting, for livskvalitet, hvis du har kommet til et nivå der du ikke bekymrer og skammer deg for økonomien din døgnet rundt"

Økonomisk stress er ekte. Og det er ikke sunt eller godt å kjenne på.
Men om du jobber 100% eller tilnærmet det har du gjerne mye mer mening i livet og bedre økonomi, og begge de tingene er uten tvil signifikant for et godt liv.

Hater du jobben din er det mulig å bytte til en dårligere betalt jobb som gir deg totalt mer tilfredshet. Så lenge du fortsatt kan opprettholde en viss livsstil.

Når du har kommet over den kneika kan du fokusere på andre ting som er viktig som god helse/trening, ditt sosiale liv etc.
Vis hele sitatet...
Jeg med tidvis lav utbetaling, klarte meg veldig godt utifra det sosiale, treningen og det jeg ønsket å bruke min fritid på. Men ja, hvis det ikke er nok hjelper nok utbetalingen på.